Brändit ja innovaatiot

Valikoimaamme kuuluu Suomessa lähes 70 brändiä, jotka ovat toimintamme sydän. Brändeissämme yhdistyvät vastuullisuus, paikallisuus ja innovatiivisuus.

Orkla panostaa vastuullisiin pakkausmateriaaleihin

Paikallisuus

Tuotteisiimme voi törmätä lähes jokaisessa suomalaisessa kodissa – Felix-ketsuppiin keittiössä, Bliw-saippuaan kylpyhuoneessa tai Black Horsen boksereihin pyykkinarulla. Paikallisten kuluttajien tuntemus on kaiken toimintamme ytimessä, ja siksi tuotteemme säilyvät suomalaisten suosikkeina sukupolvesta toiseen.

Haluamme intohimoisesti kehittää vahvoja paikallisia tuotemerkkejä, jotka tekevät elämästä parempaa, tuovat iloa ja ovat vastuullisempia valintoja. Brändiporfoliostamme löytyykin ikonisia suomalaisia brändejä, kuten Panda, Taffel, Norlyn, Black Horse ja Erittäin Hieno Suomalainen.

Tuotekehitystä tehdään sekä Suomessa että yhdessä pohjoismaalaisten kollegoidemme kanssa. Yhteistä on, että kehitämme tuotteita, jota sopivat paikalliseen makuun, toiveisiin ja tarpeisiin. Tavoitteenamme on rakentaa brändejä, joita suomalaiset rakastavat.

orkla-45-1-scaled-aspect-ratio-16-9

Tuotekehittäjiä Pandan Vaajakoksen tehtaalla

Vastuullisuus

Haluamme olla alamme edelläkävijöitä vastuullisuudessa. Tunnettujen ja rakastettujen päivittäistavaratuotteiden valmistajana meillä on suuri vastuu ympäristön, ihmisten ja koko yhteiskunnan hyvinvoinnista.

Teemme vastuullisista valinnoista helpompia tarjoamalle terveellisempiä vaihtoehtoja sekä ruokailuun, herkuttelun että välipaloihin. Kehitämme myös vastuullisempia vaihtoehtoja kodin- ja henkilökohtaisen hygienian hoitoon, terveellisen elämän ylläpitämiseen sekä pukeutumiseen. 

Panostamme vastuullisiin raaka-ainehankintohin ja pakkausmateriaaleihin, kasvipohjaisiin tuotteisiin sekä ilmastojäljen pienentämiseen sekä omissa toiminnoissa että koko arvoketjussa.

Innovatiivisuus

Innovointi on meille tärkeä työkalu niin päivittäisissä toiminnoissa kuin kasvunluomisessa. Innovointityömme pohjautuu moniammatilliseen lähestymistapaan, joka ulottuu aina ideasta tuotteen lanseeraukseen. Kuluttaja-, asiakas- ja markkinaymmärrys yhdistettynä teknologiaosaamiseen ja investointeihin auttavat meitä kehittämään tuotteita ja ratkaisuja, joita kuluttajat haluavat.

Innovointityömme tapahtuu laajalla rintamalla – paikallisesti Suomessa, yhdessä eri Orkla-maiden ja -yritysten kanssa sekä tavarantoimittajien ja ulkopuolisten tutkimuslaitosten kanssa. Kaiken työn keskiössä on kuluttajakokemus, joka ulottuu tuotteen mausta ja toiminnallisuudesta helppokäyttöisyyteen.

Terveys- ja ympäristönäkökulmat ovat tärkeitä innovaatioiden lähteitä. Innovaatiotyömme painopistealueita ovat maku- ja aistikokemukset (Taste and Sensory Experience), Terveys ja ravitsemus (Health and Nutrition), vastuullisuus ja ympäristö (Sustainability and Environment) sekä pakkaukset (Packaging Innovation).